“But human nature—“ Fuck you. Enough said. Human nature is what we make it, and you know that too, whether or not you want to own up to it—you cowardly excuse-mongering bastards.

poniedziałek, 14 grudnia 2009

ja-nie-ja-ty

Jestem składanką powstałą z innych. Puzzlami złożonymi z rozmów z innymi, z rad innych, z uwag innych, z wymian zdań z innymi, z sytuacji, spotkań, inspiracji, doświadczeń. Nie istniałabym bez tego. To by się nie zdarzyło, gdyby nie splot przypadków, zazębienia, konsekwencje nieważnych decyzji.
Sposób myślenia, przekonania które uważam za swoje - wszystko ukształtowane przez określonych innych, których przypadek mniej lub bardziej przypadkowo postawił na mojej drodze w określonym momencie.
Od dziecka słuchanie, naśladowanie, odnoszenie się do, reagowanie i oczekiwanie reakcji tych, którzy są naokoło.
I potrzeba.
Ogromna potrzeba przebywania, obcowania, czerpania z innych. Szukanie w innych inspiracji, bodźca.

2 komentarze:

  1. I wszyscy tacy jestesmy, mniej czy bardziej swiadomie. Ani to dobrze ani zle, warto tylko nie przeginac ani w strone czerpania z innych, ani w strone jakiejs alienacji.

    Tak mi sie wydaje, chociaz z biegien lat coraz mniej jestem pewien.

    OdpowiedzUsuń
  2. i to właśnie dokładnie w tym poście miało wybrzmieć. bo wiem, żeśmy wszyscy tacy i wiem że to ani takie ani taki tylko po prostu i już. ale czasem się nad takimi najbardziej po prostu i już rzeczami nie myśli. a jak się je nagle zauważy to zadziwiają bardziej niż najniezwyklejszy cud.

    OdpowiedzUsuń