“But human nature—“ Fuck you. Enough said. Human nature is what we make it, and you know that too, whether or not you want to own up to it—you cowardly excuse-mongering bastards.

wtorek, 3 marca 2009

szybkie wrazenia z pierwszych auli

szybkie, bo siedze w kafejce i malo mi czasu zostalo :)
Pierwsza rzecz jaka widzialam to wlasciwie gra w akademii Boca Rica. Przyszlam tam i zastalam professora - syna Boca Rica (jest chyba kurde mlodszy ode mnie!) i jeszcze jednego goscia z grupy. Posadzili mnie na laweczce, jak powiedzialam, ze chce obejrzec jakas rode albo trening albo co, i grali przez dobre pol godziny, a ja siedzialam z otwartymi szeroko oczami. Cos mam z tymi oczami, ze mi sie tak szeroko co chwila otwieraja w tej Brazylii. Piekna, piekna gra. Plynna, akrobatyczna, ale bez przesady i utylitarnie. Troche montesiowa gra. Poszlam w zwiazku z tym na aule do nich wczoraj, ale juz mniej zachwycona - sami turysci byli i jakos tak... Turystycznie. No i jak prowadzacy trening powiedzial, ze nastepnego cwiczenia nie musza robic dziewczyny, bo moze byc dla nich za trudne i pokazal au, to zwatpilam. Aczkolwiek ten professor sie wydaje sensowny wiec bede do nich tam zagladac czasem pewnie.
Bylam tez na roda w akademii Mestre Curio. Wzbudzil moj ogromny, ogromny szacunek. Stary, dziadowaty, chodzil po tej akademii i krzyczal na dzieci - mestre wypisz wymaluj. Ale robi piekna prace. Roda byla magiczna, pelna dymu z kadzidel i rytualow. Mnie tez mestre okadzil. Jestem okadzona przez mestre. Ale gra nie moja ewidentnie, zupelnie inna niz u Boca Rica.
No i wczoraj trening w Nzinga. I to zdecydowanie jest to. Klimat kompletnie inny. Dzieciaki na treningu zasuwaja na berimbauach i spiewaja glosniej niz my wszyscy razem wzieci. A jak Janja zaspiewala, to zaczelam sie zastanawiac skad ma to sile. Bo to nie bylo glosno. Ale mocno, zdecydowanie i pieknie. Ruszaja sie niesamowicie. Po auli pogadanka o priorytetach i zblizajacych sie eventach. Zachwycona nimi jestem.
Jeszcze mam w planach pare wizyt, wiec bede opisywac na biezaco.

1 komentarz: